Change of plan.... Again

15 augustus 2014 - Moerstraten, Nederland

Toen ik besloot deze reis te gaan maken had ik eigenlijk nog geen plan. Langzaam aan kreeg het plan van zelf vorm.. heel snel veranderde dat weer in een nieuw plan en nog sneller paste ik ook die route weer aan. Op een gegeven heb ik het maar op gegeven. Geen plan. Alleen een begin punt. Heel duidelijk was ik tegen me zelf.. dit plan wordt het, ik begin in Praag. Ik weet het ik ben een war hoofd, ja me gedachtes gaan alle kanten op, nee ik heb geen principes en ja ik ben zo "spontaan" dat ik morgen weer anders denk als vandaag.. maar toch dit besluit stond vast.. Praag.

Ik krijg veel reacties als "wow ga je zolang weg". Maar een maand is eigenlijk niet zolang. Dat is 1 keer salaris krijgen, 1 keer huur betalen, er zitten maar 4 weekenden in, 2 keer de groene container buiten zetten en 1 keer de blauwe, 1 keer boodschappen doen of je rijk bent en 3 keer goedkoop. En daarna begint alles al weer over nieuw. Mijn maand bestaat uit 30 vrije dagen. Maar er zijn misschien wel 12 landen waar ik heen wil. Dat betekend dat ik 2 dagen heb om een land te verkennen. Hoe dichter ik bij de "D-day" kom, hoe duidelijker het me wordt dat ik niet alles ga kunnen zien. Nondeju waarom is dat ook altijd zo.. waarom wil je altijd meer als dat er is.

Mijn nachtdiensten zijn echt killing voor me plannen. Mijn aandacht dwaalt dan zo makkelijk af. De ruimte is er ook, tussen de klussen door hoppa computer aan en dan thuis komen en weer verder met lezen. Het ene reisverslag in nog leuker en boeiender als de andere. En dan de verdieping.. wouw wat een mooie natuur.. hmm dat eten zou ik zo graag willen eten.. die stad zou ik nou echt wel eens willen zien. Net zolang tot niets meer blijft hangen. Het teken voor mij om weer eens gedachtes op wat anders te zetten. Maar het is dan al te laat.. plannen in me hoofd zijn al verandert nog voor ik het zelf gemerkt heb.

Zo ook deze keer.. dag Praag en hallo Skopje (Macedonië). Waarom deze beslissing.. ik weet het niet. Gewoon omdat het goed voelt, omdat een van de gelezen verslagen me zo aanspraken of misschien was het die ene foto. Uiteindelijk blijkt het wel logisch te zijn. Ik ga daar met het vliegtuig heen en welke beslissing ik dan ook neem, hij gaat altijd richting huis en via landen die op me lijstje staan. Dus volgens mij was het beste een aardige ingeving. En voor ik mijn gedachte kon veranderen heb ik het ticket al gekocht..

Whoe zo'n zin in!!

Bedankt allemaal voor de vele positieve, moed gevende en leuke reacties!

1. Mama:
    15 augustus 2014
    oke ??? We zien wel!!!
  2. Elly Derkx:
    15 augustus 2014
    Hallo Sanne.
    Nou je hebt je ticket gekocht schrijf je, dus je begint in Skopje. Lijkt me leuk. Je wil wel veel zien in 'n maand tijd hè. We kijken er naar uit je belevenissen te volgen.
    Succes met je voor bereidingen!
    Liefs uit Achel
  3. Selma:
    16 augustus 2014
    Haha, leuk om te lezen hoor! Ennuh, plannen met een beetje hulp of wat aanraders van een reisbureau? Die weten vast nog meer...

Succes vrouwke!
  4. Frank Flikkenschild:
    Hallo Sanne

Moedig om te horen dat je deze stap waagt.Laat je niet leiden door allerlei verwarde gedachten.Een vertrekpunt nemen is juist goed en vandaar uit laat je je leiden door de ervaringen van de dag zelf.Het is juist mooi dat je laat leiden door het onverwachte.Ik heb vroeger veel gereisd door Europa zowel liftend als met de lelijke Eend
    Het grappige is dat ik in Skopje een lekke band kreeg en niet in die rampzalige weg in de bergen. En het positieve was ik werd dezelfde dag nog geholpen.Een beetje optimisme is dan wel handig.
    Geniet van je reis en de positieve ervaringen voor jou als mens
    groetjes Frank
  5. Peetje:
    16 augustus 2014
    Trots op je! Van dit plan heb ik veel in en outs gehoord. En het is een super plan :)
  6. Anny v d Broek:
    Hoi Sanne
    Ik vind het allemaal wel spannend!!!!!!!!!
    Wanneer vertrekje????????
    Ik wens je heel veel sucses met de voorbereiding
    Liefs Tantan
  7. Priscilla Hopman - Been:
    16 augustus 2014
    hahaha, het wordt in iedergeval een avontuur, jouw avontuur!
    Veel plezier Sanne
  8. Toos Jacobs:
    16 augustus 2014
    Succes met de voorbereiding!
  9. Maaike:
    17 augustus 2014
    Ticket geboekt dus je hebt nu in ieder geval een vast punt... en laat je van daaruit leiden door wat er dan gebeurt. Ik vind het echt heel stoer van je!! Wens je alvast heel veel plezier!!
  10. Addy van Loon:
    17 augustus 2014
    Leuk Sanne wie weet wat je allemaal tegen komt,en zo je plannen weer aan past.Lekker op je af laten komen.
    Gr Addy
  11. Natasja:
    18 augustus 2014
    Sanne, heel veel succes met je avontuur, enjoy!!