Kuala Lumpur.. laatste stop

22 augustus 2017 - Kuala Lumpur, Maleisië

Na bijna 24 heerlijke uren thuis met mijn lieve diertjes door gebracht te hebben is het weer tijd om mijn volgende en laatste blog te schrijven.. Kuala Lumpur

2 weken geleden was Kuala Lumper het einde van Thailand. Nu het einde van Indonesië. En dit keer besloot ik hier nog een paar dagen te blijven. 1 omdat het vliegticket dan goedkoper was en 2 tja nu je er toch bent..
Toch had ik spijt toen ik er heen ging, want zoals voor Thailand geld, geld ook voor Indonesië.. er is zoveel te zien dat ik nooit genoeg tijd ga hebben om te kunnen zien wat ik eigenlijk zou willen zien. Dus bij vertrek had ik deze 3 dagen toch liever nog ergens op Bali of misschien wel Lombok door gebracht. Maar helaas.. vliegticket was al geboekt.

Gelukkig maar! Want wat is ook Kuala Lumpur leuk! Ook voor de tweede keer, want 9 jaar geleden ben ik er al geweest, omdat Rik daar stage liep. Maar dat maakte niet uit, dankzij mijn geheugen! Ik heb namelijk echt een geheugen van een vis, dus kon mij maar kleine vlagen van de eerste keer herinneren. Bijvoorbeeld toen ik de skybar zag.. Ik weet nog dat pa zo bang was dat hij in het midden van de bar bleef staan en niet naar het uitzicht durfde te kijken. En een keer een gebouw. Ik zou dus ook niet weten of er veel verandert is. Ik gok van wel, want er stonden veel hoge gebouwen in steigers.

Ik begon met de trein reis van het vliegveld naar de stad en mijn hostel. De vorige keer vertelde de vrouw van de hostel, dat het kaartje direct naar de stad meer als 2 keer zo duur is dan als ik 1 overstap. Het vrouwke vond het zo belachelijk dat ze zo extra geld van toeristen probeerde af te pakken dat ik ter eren van haar een overstap heb gemaakt. Maar wat voelde ik mij stout! In mijn hoofd zat ik al excuses te bedenken voor als ik betrapt werd. Voor wat ik betrapt zou moeten worden weet ik eigenlijk nog steeds niet, want het was niet dat ik zwart reisde, maar dat kwam toen nog niet bij mij op.

In het hostel begon het al snel te regenen. Dat was mijn eerste herinnering, want als het daar regent regent het ook echt heel hard. Alleen regende het nu zo'n beetje de hele middag.. in mijn geheugen waren het korte hevige buien, maar nadat ik het na gevraagd had vonden hun het ook bijzonder voor de tijd van het jaar. Maar zo erg was dat niet want daardoor leerde ik weer 2 hele leuke NL meiden kennen. Daar hoorde ook een kerel bij, maar daar kwam niet echt iets zinnigs uit. Met hun heb ik die avond gegeten op weer een food Market.. wat een geluk dat die gewoon weer om de hoek zat.. alsof ik het er om deed!

De volgende dag zijn we naar weer eens een grot geweest met weer eens een tempel. Met weer eens veel te veel trappen voor het verrekte warme weer. Maar je had daarnaast ook een dark cave waar je een tour kon doen om insecten en de grot te bekijken. We moesten wel een uur wachten voordat we aan de beurt waren.. wat gaat de tijd snel als je het leuk hebt! Die tour was geweldig! Steeds als ze iets over een spin of 1000 poot wilde vertellen zat dat beestje ook precies op die plek. Wat een toeval (of toch niet?)!

S avonds leek het ons een goed idee om zo'n gratis city tour met gids te doen.. dan kom je nog eens ergens. Was een loop tour van 2,5 uur dus ik had hoge verwachtingen. Ook dit vrouwtje was geweldige, wat een enthousiasme! Maar helaas had ze dat voor zo'n beetje elke straat steen, dus ver zijn we niet gekomen. Wel een stukje geschiedenis van de stad gekregen wat ik stiekem ook wel leuk vond. En ze nam ons mee naar een Maleisische food Market waar ze ons allemaal stukjes eten liet proeven!

De volgende dag zijn de NL naar een waterpolo wedstrijd geweest. Het is nu in KL namelijk een soort olympische spelen. Ik dacht nog om ook een wedstrijd mee te pakken en te doen of ik ook heel sportief was. Maar dat kwam er toch niet van. Daarom ben ik de stad gaan verkennen met een Duitse jongen. En s avonds was het alweer tijd voor de laatste avond die ik weer met de NL heb door gebracht. Helaas was Mariska te ziek om mee te gaan. Maar wij zijn nog naar een skybar geweest zo 1 waar niet eens een hek om de rand was gemaakt. Daar hebben we gewacht op de zonsondergang. Die daar helemaal niet te zien was, omdat er een gebouw voor stom. Daarna naar de twin towers waar we een hele mooie water fontein met licht show hebben gezien en de nodige foto's hebben gemaakt voor de Instagram likes. En als laatste heb ik nog een heerlijke Padtai gegeten. Dat was het populaire Thaise gerecht wat ik bijna elke dag at. Voor mij de perfecte laatste avond! Vanaf toen kon het verlangen naar huis weer beginnen! Lekker naar mijn hondjes en de poes! Knuffelen met de paardjes en veulens. Mijn vriendinnen weer zien! Eigen bedje! Wat heb ik thuis toch een heerlijk leven!

Met deze reis heb ik het gevoel dat ik een stukje leven heb afgesloten. En is het nu voor mij tijd om aan een nieuw avontuur te beginnen! Laatste schooljaar, afstudeerjaar en een nieuwe werkplek waar ik ontzettend veel zin in heb. En wie weet wat voor nieuwe ontmoetingen, uitdagingen en belevenis ik dit jaar weer mee ga maken.

Dank jullie wel voor al jullie steun, de tips, de grappige opmerkingen en de aanmoedigingen! Het heeft bij gedragen aan een geweldige 4 weken waar ik met zoveel vreugde naar terug zal kijken!

1. Mama:
    22 augustus 2017
    ben ook benieuwd wat er komend jaar komen gaat!!!!
  2. Tantien:
    Hi Sanne.
    Welkom terug, wat heb je `n leuke lange vakantie gehad en je verhalen heel leuk verteld. Geweldig. Ik wens je heel veel succes met je afstudeerjaar en je nieuwe werkplek.
    grtjs ikke.
  3. Elly Derkx:
    22 augustus 2017
    Sanne ik heb met veel plezier je verhalen gelezen.ik was ook steeds nieuwsgierig wat je steeds mee maakte.
    Sanne succes met je studie en wij blijven zeker wel op de hoogte van jou wel en wee!!!
    Liefs tante Elly
  4. Lianne:
    23 augustus 2017
    Hoi Sanne.
    Wat een belevenissen allemaal! Dat heb je mooi in de pokket!
    Je hebt vast vele mooie foto's om nog een heerlijk na te genieten.
    Bedankt dat ik ook mee mocht genieten!
    Nu heel veel succes met je laatste studiejaar en je nieuwe baan!
    Groetjes Lianne.
  5. José van Praagh:
    23 augustus 2017
    Geweldige reisverhalen Sanne
    Op naar je laatste studiejaar
    Heel veel succes. Dikke kus
  6. Anny v d Broek:
    24 augustus 2017
    Hoi Sanne. Ik was blij te hoeren dat je weer veilig thuis was. Maar knap wat allemaal op je pad is gekomen. en ook ik wens je veel succes bij je laatste studie jaar Liefs Tantan
  7. Addy van Loon:
    28 augustus 2017
    Lieve Sanne 28 aug
    we zijn net terug uit Belgie vandaar, dat ik het nu pas lees.
    Ben je wat uitgerust nu, want al die indrukken , is toch vermoeiend.
    Wij wensen jouw veel succes in je laatste studie jaar,heel knap van je,
    en een fijne stage lieve groetjes Tante Addy en Ome Pim