Kuta, Gili T en Gili Air

12 augustus 2017 - Gili Air, Indonesië

Sorry tantes dat ik jullie heb laten wachten op het nieuwe verslag.. Ik had niet echt iets te melden aan gezien ik eigenlijk niets heb gedaan dan rond hangen in het zwembad en eten.. Maar goed ik ga de high lights weer proberen te beschrijven..

Eigenlijk ben ik best vermoeid aan gekomen in Indonesië en wanhopig toe aan rust. Het leek mij daarom het best om zo snel mogelijk de verhalen te volgen en door te reizen naar de Gili eilanden. 3 heerlijke eilanden tussen Bali en Lombok in.

Maar aan gekomen in Kuta (Bali) baalde ik al gelijk. Het wemeld van de beach boys en surf dudes.. kak waarom heb ik hier maar 1 nacht geboekt!? Maar goed volgens de verhalen is het op de eilanden nog beter dus ik op zoek naar zo'n ticket naar Gili T. Dat is eigenlijk net als keukens kopen in NL.. zij beginnen daar bij 1.200.000 en ik bij 300.000 om uiteindelijk bij de 400.000 uit te komen. Gelukkig kreeg ik die tip van te voren anders was ik zwaar afgezet, want zo'n held ben ik niet in afdingen.

Na een leuke reis met leuk gezelschap kwam ik aan op Gili T, het grootste eiland van de 3 en dus degene met de meeste mogelijkheden, maar ook de meeste toeristen. En hier heb ik ook mijn slechtste dag tot nu toe gehad. Echte mega koppijn! Maar ook veel balen, want ik zou zo graag een paar dagen op 1 plek willen zijn om bij te komen, en dit leek de ideale plek. Maar het was daar zo druk dat ik geen plek in een fatsoenlijk hostel kon vinden. En zo maar iets boeken doe ik toch niet als alleen reizende vrouw.

Nood gedwongen moest ik dus naar Gili Air verhuizen, op een moment dat ik het gevoel had niet meer verder te kunnen. Toch mijzelf weten te herpakken en daar nog genoten van weer een food Market I just can't get enough.
Maar na een vroeg boottochtje aan gekomen op Gili Air.. dacht ik voor de derde keer "hier wil ik nooit meer weg!" Werkelijk een paradijs, hele eiland is in 1,5 uur te lopen, ook is het er erg rustig omdat er geen auto's zijn, alleen paard en wagen en elektrische scooters. EN dit keer hoefde ik ook niet meer weg, want hier kon ik 3 nachten boeken in de top hostel!

Dus afgelopen dagen heb ik eigenlijk alleen maar aan het zwembad gelegen, met als enige verandering dat ik de ene keer in een zitzak lig maar meestal in een hangmat. Toch is het zwaarder als je denkt, want de zon is super fel. Het is dus belangrijk dat ik gefocust ben in wanneer ik mij insmeer, ik mijzelf omdraai, de schaduw in ga ect. En s avonds ga ik eten 2 twee geweldige NL meiden, waarvan er 1 sport heeft om de beste restaurants te vinden, dus ik hoef alleen maar blindelings te volgen.. Echt vakantie gevoel!

Vandaag ben ik wel naar een yoga les gegaan. In eerste instantie was ik wat bezorgd want de focus van deze lag bij de buikspieren en mijne zijn al niet geweldig.. Maar al dat eten hier helpt er zeker niet aan. Maar toch kon ik goed mee komen en na mijn week was dit een eitje! Maar des ondanks hield ik er een heerlijk gevoel aan over. Erg handig bij het rond hangen bij het zwembad, dat ging vandaag dus ook zeer goed!

Morgen vertrek ik weer naar Gili T voor een nacht en daarna naar Ubud. Ja ik heb best vooruit gepland, zeker voor mij doen! Dit keer is het lot mij zeer gunstig geweest, maar ik wil het toch niet iedere keer daarop uit laten komen. Maar dat is niet het enige wat mij verbazing wekt.. een andere dingetje is mijn tas. Ik mij geordende chaos blijk ik na bijna 3 weken nog steeds een geweldig systeem te kunnen hanteren waardoor ik s nachts zelfs blindelings alles weet te vinden. Het gaat heel zelde mis, net als nu.. dat ik mijn zaklamp niet heb gestopt waar hij zou moeten, dus die kan ik nu ook niet vinden.. MAAR dat is dan ook het enige wat ik niet blindelings kan vinden waardoor ik dus eigenlijk die hele zaklamp niet nodig heb!

Hoop dat alles goed gaat in NL! Balen dat het weer zo slecht is!

Ps foto's komen waarschijnlijk morgen!

1. Ellende derkx:
    Hallo Sanne.
    We hadden gisteren het familie diner en toevallig zeiden we tegen elkaar, weet missen Sanne haar reis verslag!!!
    Je hebt het geweten....
    Lekker hoor even niksen
    Groot gelijk, hoort er ook bij. Lekker genieten en we kijken werd uit naar je volgende verhaal
    Dikke kus van Tante Elly
  2. Frans:
    12 augustus 2017
    Weer een goed verhaal Sanne... tussen het hangmat en de zitzak door maak je toch heel wat mee
  3. Mama:
    12 augustus 2017
    Hoi Lieverd, wat ben ik jaloers als ik deze verhalen lees. Bij eerdere verhalen had ik dat niet zo hoor. Nou geniet nog maar lekker want je gaat zo de laatste week al weer in!!!
    Liefs mama
  4. Tantien:
    Hi Sanne.
    Wel fijn ee ff niks doen maar lekker luieren .
    Geniet er nog maar lekker van en tot het volgende verhaal.
    grtjs ikke.
  5. Kees van overveld:
    12 augustus 2017
    Hou je goed...leuke verhalen van jou !!
    Groeten uit Steenbergen
  6. Anny v d Broek:
    13 augustus 2017
    Hoi Sanne. Knap hoe je alles zo mooi verwoord. En we reizen `n beetje met je mee. `Maak je niet druk over het weer bij ons. We krijgen `n paar mooie dagen. Hi hi Liefs en blijf genieten. Dikke knuffel Tantan
  7. Addy van Loon:
    14 augustus 2017
    Hoi Sanne geniet ze, van die mooie eilanden, wij genieten nu van een paar dagen mooi weer, lekker op een terrasje gegeten
    lieve groetjes ook van Pim