Krabi.. laatste halte in Thailand

7 augustus 2017

Wow! Wat een reacties! En ik maar denken dat niet geïnteresseerd is in een saai, zweverig yoga verhaal. Dank jullie wel! Voelt heel bijzonder.

Ik ben nu in Kuala Lumpur. Waar vanuit ik morgen naar Indonesië, Balie vlieg. Een mooi moment om terug te blikken op Thailand. Maar eerst Krabi.

Ik heb de vorige keer niets over de boot(tocht) vertelt, dus daar begin ik nu mee. Zie vooral de foto's want hij is moeilijk te beschrijven. Ze noemen ze een "long tail boat" en ze zijn van hout. Het ziet er heel tropisch uit! Echt waar. Maar of het nou zo veilig is.. Ik weet het niet hoor. Het was een heerlijk ervaring, met de wind en wat water langs je gezicht, omdat de raampjes niet heel goed sluiten enzo, maar ik was toch blij om aan de overkant te zijn!

Krabi is een badplaatsje, een stadje wat toch wel redelijk groot aanvoelt. Maar ik ben gelijk het bed in gedoken om wat te rusten en bij te komen na mijn week ingespanning. MAAR.. tot mijn grote geluk bleek ook hier een foodmarkt te zijn! Precies zo'n zelfde als andere keren, maar ik hou der toch zo van. Dingen eten waarvan je niet weet wat het is en eigenlijk ook niet proeft, want het is zo onbekend. Maar het is iedere keer met liefde bereid en het smaakt steeds weer anders. Ik blijf ook maar nieuwe dingen ontdekken en proeven. Ronduit genieten! Maar mocht je je, net als ik, afvragen of je daar zonder muggenspul rond kan lopen.? Het antwoord is nee..

De volgende dag was ik eigenlijk van plan om 2 dingen te doen, maar dat ging bij het ontbijt al mis. Dit keer had geen hostel met inclusief ontbijt, en waar ik toch best wel op tijd uit bed was, liep het in het restaurantje helemaal mis. Het was een lokaal plekje op een zondag ochtend.. er kwamen allemaal Thaise mensen eten en ze waren zo vrolijk en lief voor elkaar, dat ik maar dromerig bleef kijken. Dus met een dik uur vertraging begon ik volgens mijn planning naar de tiger cave Temple. Dit keer zat ertussen alle Boedha's, niet echt verrassend, een tijger, goudkleurig. Maar daarna kon je naar boven naar een uitzicht punt. Het was ondertussen een uur of 12 toen ik aan die tocht begon, had ik toch beter wat eerder kunnen doen, want het was voor mij zo'n beetje een vd eerste dagen met wat zon, dus bloedje heet! 1250 treden! Sommige stukken zo stijl dat je treden bijna knie hoog waren. Maar goed ik ben niet te flauw dus begon er toch aan. Ik hoorde al heel snel mijn yoga juffen roepen 'luister naar je lichaam, doe wat je lichaam aangeeft'. En dat lukt ook best aardig, want mijn hart zat al snel in mijn keel. Dus ik op het gemak! Hoe frustrerend dat je dan voorbij gelopen wordt!! Maar als snel werd ik beloond, want ik bleef op mijn tempo door gaan en haalde de rest vanzelf weer in. 1-0 voor mij! Boven was geweldig! Wat een voldoening geeft zoiets! En wat een prachtig land.

En vandaag dus naar Kuala Lumpur gereisd. Ik heb genoten van Thailand, wat een heerlijk land! Met name het eten. Maar toch twijfelde ik niet meer of ik hier moest blijven. 2 weken waren genoeg. Mensen zijn echt behulpzaam en op hun manier super lief! Maar toch wat terughoudend en gereserveerd. Ik vind het een heel mooi land, maar het is misschien toch niet zo mijn seizoen om er nu te zijn. Ik kan het niet goed benoemen, maar ik ben niet echt verliefd geworden. Dus ben ik zeer benieuwd naar Indonesië, Bali.. waar ik zo snel als ik kan naar de Gili eilanden wil gaan!

Op naar zon, zee en strand!

1. Tantien:
    7 augustus 2017
    Weer `n mooi verhaal, je schrijft leuk zo dat je het bijna zelf mee maakt. Geniet er maar weer van en succes met je volgende trip naar Bali. grtjs ikke.
  2. Frans:
    7 augustus 2017
    Fijne reis en heel veel plezier en genot in Bali
  3. Mama:
    7 augustus 2017
    Nou schat alles weer goed gegaan zo te horen. Hopelijk geniet je ook op Bali. Wij vonden het bijzonder, erg vriendelijke en rustige gemoedelijke mensen. Ben benieuwd!!!!!
    Liefs!!!!
  4. Elly Derkx:
    7 augustus 2017
    Weer erg leuk om je verhaal te lezen en wat geweldig wat je allemaal mee maakt. Ik wens je heel veel plezier op Bali Lekker zon, zee, en strand .geniet er van. Tot je volgende reis verslag.
    Dikke kus tante Elly
  5. Marieke:
    7 augustus 2017
    Het blijft heerlijk om dit zo mee te mogen beleven. Ben blij dat je er zo van geniet! En wat een bikkel was je afgelopen week bij de yoga! Heb al zin om je weer te spreken over een aantal weken :-)
  6. Virginia:
    8 augustus 2017
    Leuk verhaal en zo te lezen heb je het goed naar je zin! Veel plezier in Bali!
  7. Esther:
    8 augustus 2017
    Hay mop wat een reis tempo zeg, heerlijk. Grappig, even dacht ik dat je na twee weken klaar was met je reis ( lezen esther) maar gelukkig hop je verder. Ben benieuwd (beetje floortje ben je wel zo). Dikke knuffel
  8. José van Praagh:
    8 augustus 2017
    hoi goeike, weer 'n heerlijk verhaal om te lezen, ben er bijna bij (haha) veel plezier op Bali, zal wel weer heel leuk zijn. heb je momenteel geen reisgenootje meer ?
    ik kijk weer uit naar je volgende verhaal.
    dikke kusssss.xxxx ook van Jack.xxxx
  9. Lianne:
    9 augustus 2017
    Hee Sanne Leuk hoor! Ik voel en reis met je mee. Zo herkenbaar allemaal. En het eten zooooo lekker! Ik heb een heel lekker recept van pad-Thai. Als je dat wil hebben dan kan dat hoor als je weer terug bent. Heel veel plezier op Bali! Ga ook daar lekker genieten. Ons Nicole en Niels komen net terug van Bali. Waren daar de 3de keer en zijn er helemaal verliefd op. Groetjes en tot de volgende keer.
  10. Anny v d Broek:
    9 augustus 2017
    Hoi Sanne. Wat `n leuke verhalen weer. Maar die 1250 treden naar boven en weer naar beneden, dat voelde ik hoe zwaar het was . knap dat je rustig door ging. Geniet verder op Bali, en spannend wat er weer volgt .Ik kijk er weer naar uit!!!!!!!!! Liefs Tantan
  11. Addy van Loon:
    10 augustus 2017
    Nou Sanne geweldig weer, ik ben benieuwd hoe je Bali vind
    lieve groetjes