Wenen en Bratislava

9 oktober 2014

Na op ons gemakje te hebben ontbeten begon de tocht naar Wenen, Sisi stad. Veel positieve verhalen over gehoord dus dat moest wel goed komen. Het duurde even voordat we een goedkope slaapplek hadden gevonden, maar die vonden we uiteindelijk in het Ibis hotel.
Wenen is zeker niet zo maar een stad. Het heeft echt de uitstraling van Sisi en de gebouwen zijn stuk voor stuk heel mooi versiert. Zeker een stad om van te genieten. Vooral met zijn 2e in zo'n romantische setting, was voor mij een heerlijke dag. En je weg te wanen in een sprookje. Helaas waren we wat laat aan onze stadswandeling begonnen, dus de musea waren al dicht. Wat de kans was om echt iets van Sisi te zien. Na een wandeling liepen we tegen een markt aan waar eten te krijgen was uit misschien wel 15 verschillende landen. Heerlijk gegeten daar, op mijn Walhalla.
De dag erna zijn we naar Bratislava geweest. Maar als je al 2 dagen intensief in de stad heb rond gelopen heb je daar de derde keer geen zin in, wij niet in ieder geval. We zijn naar het kasteel gegaan en daar heerlijk van het uitzicht genoten, ook tijdens de lunche. In het kasteel zelf was een museum waar we onze neus in hebben gestoken tot we ook dat beu waren. Hierna was Boedapest aan de beurt!

1. Anny v d Broek:
    9 oktober 2014
    Hoi Sanne en Lars mooi he in Wenen wij hebben daar gefietst en van het ene mooie gebouw naar het andere. wij zijn in Schonbrunn geweest in het Sisi huis prachtig, ik weet niet hoe lang jullie nog weg blijven maar geniet samen !!!!!!! liefs Tantan