Wat vooraf ging..

5 augustus 2014 - Moerstraten, Nederland

Welkom in mijn soapie.. en leuk dat je er in geïnteresseerd ben! En misschien wel me hele blog gaat lezen.

Ik heb al jaren wilde plannen om er tussen uit te gaan. De wijde wereld in te gaan.. weg van hier. Niet omdat ik Nederland zo slecht vindt of omdat ik nog niet toe ben aan het burgerlijke leventje van werken, wonen en geen geld hebben. Maar gewoon omdat de wereld zo groot en mooi is. Tenminste dat verwacht ik.

Heel per ongeluk zijn de reizen die ik tot nu toe gepland had er nooit van gekomen. Zo wilde ik voor langere tijd, jaren, naar Australië. Of een aantal maanden naar Zuid-America. Maar elke keer gebeurde dat weer net niet. Ik had in eens een nieuwe auto gekocht. Of vond dat de baan die ik had echt te leuk was om op te zeggen. Maar natuurlijk had ik ook "de ware" ontmoet.. bla bla bla allemaal excuses om te zeggen dat ik het in me broek deed en niet weg durfde.

En nu begon het reizen weer te kriebelen. Dus planners lief aan gekeken, ja ik heb genoeg uren om een maand weg te kunnen. Spaarrekening bekeken, (maar die kan nog wel sponsor gebruiken dus schroom niet, mijn bankrekeningnr is..) ook mijn bankrekening liet het wel toe. En toen het vriendje.. ik denk niet dat ik kan zeggen dat hij blij is, maar na veel praten staat ook hij er achter (veel te goed voor mij). Gelukkig zal hij me wel op komen zoeken :D.

De reis.. Dit keer niet heel veel weg, maar blijf in het veilige Europa, Oost Europa om precies te zijn. Veilig omdat ik elk moment de trein kan pakken en naar huis kan komen. De reis zelf heb ik al uit gestippeld. Al heel vaak uit gestippeld en elke keer verandert. Nu is me plan om de nacht trein naar Praag te pakken en vanaf daar.. In ieder geval wil ik naar beneden reizen. Tot hoe ver en in welke landen ik kom dat zie ik wel.. Ik ben eigenlijk erg wagenziek en de laatste keer dat ik voor meerdere uren in de trein moest (alpen expres naar Oosterijk) heb ik een hele nacht over gegeven (en nee dat was niet van de drank). Dus wie weet hou ik het wel bij Praag en stap ik nooit meer een trein in. In dat geval wordt het de Bohemen in de herfst..

Nou nog een dikke maand wachten, me to-do-list wordt steeds kleiner, paspoort aan gevraagd (hopelijk kan ik ergens een stempel scoren) en langzaam aan ook al de diensten die ik moet werken aan het tellen, zelfs me spuiten al gezet.. Het voelt nu een beetje als "doetie het of doetie het niet". Ga ik het dit keer wel durven. Of kan ik dit keer niet weg, omdat me hondje ziek is..

1. Tantien:
    OLLA SAANE.
    Goeie reis en geniet er van. ik vind het knap dat je dit doet. Wel goed uit kijken héé.
    doeiiii
  2. Elly Derkx:
    5 augustus 2014
    Hoi Sanne, Ik vind het een super super idee om dit te gaan ondernemen,met al de ups en dows die je tegen zal komen.
    Maar altijd blijven denken,wat een ander kan kan ik ook of zelfs nog beter.
    Wij,tante Elly en ik wensen je een fijne reis en pas goed op je zelf.
    Wij zullen je site in de gaten houden.
    Groetjes van ons uit Achel.
  3. José van Praagh:
    5 augustus 2014
    hey Sanne, wat knap van je maar vooral, wat leuk. wij gaan je zeker volgen hoor en ik kijk nu al uit naar je foto's.
    ik wens je 'n hele goeie reis en veel hele mooie ervaringen.
    dikke kussssss!!!!!!
  4. Selma:
    Ha die Sanne!
    Wat spannend allemaal! Ik ga naar Frankrijk rijden en dat vind ik al spannend! Haha, dus kan me een klein beetje voorstellen hoe het voor jou is. ;-)
    Geniet je er ook al van om je to-do lijstje af te werken? Ikke iig wel.
    Ja, die spuiten zullen niet zo'n voldoening geven ;-)

Slim ook dat je het via een blog doet! Je verwerkt al een boel, krijgt een hoop duidelijk en het maakt het moeilijker om weer een escape te gebruiken! Denk maar van Yes, dat die tantes van je, van zich laten horen...!!! ;-)

Heel veel plezier, GENIET ervan en kom lekker tot je zelf!
    XXX
  5. Mama:
    6 augustus 2014
    Ook ik vind het een goed initiatief en zal je blijven volgen (ondanks dat ik het ook een beetje eng vind).
    Liefs je moeder!!
  6. Toos Jacobs:
    Sanne,

Dapper van je! Goeie reis!
  7. Jolanda:
    Hee sanne!!
    wat een leuk verhaal alvast!
    ik kan niet wachten op meer verhaaltjes!
    ik wens jou veel plezier toe met je trip door europa en vergeet vooral niet overal waar je komt met een lach er te zijn want dat maakt je vrolijk en zal het zeker goed gaan!
    you go girl!! Have fun!!
    succes en wat vind ik het VET stoer dus doen met je kleine jackol komt het wel goed!
    x jolanda
  8. Jacky:
    Heyyy Sanne!

Super super tof!

Dikke kus
  9. Tante Sjoos:
    Ha Sanne,
    Wat leuk dat je deze reis gaat maken, gewoon doorzetten hoor, geen excuus zoeken, gewoon doorzetten. Als je eenmaal de stap hebt gemaakt ben je blij dat je hebt doorgezet.
    Een goede tip van mij, neem een foto van mij mee dan weet je zeker dat je weg wilt, ha ha. Sanne heel veel succes hou een dagboek bij en maak veel foto's. Liefs van je oompje uit Bavel kus kus.
  10. Jolanda:
    6 augustus 2014
    Heel knap Sanne, ik herken zelf heel veel in jou verhaal, ik ben alleen nooit gegaan. Geniet van het leven en al het moois erom heen. ik ga je blog volgen. Groetjes Jolanda de Weert, Heerle.
  11. LIesbeth en Jeffrey:
    Hè Sanne,

Wij gaan volgende week voor een week naar tjechie. We gaan eerst twee dagen Praag bezoeken en daarna komen we met ons vriendenclubje bij elkaar in Kutná Hora. (17 km van Praag). Ik laat wel weten hoe was!!!

Gr. Lies en Jef
  12. Anja valkenburg:
    6 augustus 2014
    hallo sanne geen exuses meer maar gaan,ook een beetje voor mij ben benieuwd bij mij is het er nooit van gekomen.gaat zeker goed komen .je bent liefdevol en mondig genoeg om alles in goed banen te leiden wat er ook op je pad komt.groetjes anja
  13. Joleen:
    Hoi sanne

Heel veel plezier met je trip maak er wat van!!! En zal je blog zeker volgen

Gr joleen
  14. Marijke:
    Hallo Sanne,
    Sterke keuze van je om er met jezelf op uit te trekken. Niet vergeten, wie goed doet, goed ontmoet. Dan hoef je alleen maar jezelf te zijn. Geniet ervan!
    Liefs Marijke
  15. Sabrina:
    6 augustus 2014
    Ga! Ik kan niet meer zeggen....nouja toch wel ;)
    Je kan er alleen maar wijzer er sterker uit komen dus waarom zoeken naar excuses om niet te gaan? Jolo...
  16. Corina:
    6 augustus 2014
    Je moet echt gaan nu je nog jong bent. Heeeel veeel plezier
  17. Anny v d Broek:
    9 augustus 2014
    Hallo Sanne
    Ik was in Achel toen ik jouw nieuws hoorde, ik vind het wel spannend, maar als je er al lang mee rond loopt moet je het doen
    We zullen je volgen met z`n allen
    Liefs Tantan