Chang Mai

30 juli 2017 - Chiang Mai, Thailand

Het einde van Chang Mai is inzicht. Morgen vlieg ik naar Phuket, dus een mooi moment om terug te blikken met een biertje genaamd "Leo" in mijn hand.

Chang Mai is precies wat ik hoopte hier mee te maken! Het ligt in het noorden en vlakbij bossen en wat kleine bergjes. Er worden dat ook heel veel activiteiten in deze bossen georganiseerd. Maar ook nog andere dingen, en natuurlijk tempels!

Ik had hier maar 2 nachten, wat eigenlijk best kort is voor deze plek (als ik vooraf had geweten dat ik het hier zo fijn zou vinden). Nadat Lily en ik hebben genoten van de trip in de nachtbus (zonder enge vieze mannen maar vol met leuke gezellig andere backpackers, heb ik gelijk een zip line excursie geboekt voor die middag. Je krijgt dan zo'n tuigje aan en wordt aan een kabel gehangen en zo glij je steeds naar de overkant.. soms echt kei hard dat ik mijzelf al tegen de boom aan zag knallen en gered werd door die mannen daar. Maar ook genoten, want sommige stukken ging je letterlijk over de bomen heen zo hoog!

S avonds ben ik met Lily de nacht markt af gelopen. Ook zo'n MUST SEE van Chang Mai. Waar we vooral veel gegeten hebben.. alweer!!

Vandaag zijn we samen naar de olifanten geweest. Net als de zip line heb je ook hier verschillende aanbieders in die verschillende dingen doen. Wij zijn naar een olifanten spa geweest, omdat we hoorde dat olifant rijden en de shows niet dier vriendelijk zijn. De spa is hun woon omgeving waar wij even in hun routine mee mochten draaien. De 6 olifanten die hun hadden hebben ze al vanaf baby en trainen ze zelf. De manier waarop de verzorgers met de olifanten om gingen had veel weg van hoe wij met onze honden en paarde omgaan. Het voelde heel prettig en gemoedelijk. We kregen een zak met "olifanten chocola" namelijk banenen en rietsuiker en mochten ze voeren. Die olifanten kwamen letterlijk.op ons af stormen en probeerde de zakken af te pakken. Ik schrok echt ff, moest even aan ze wennen. Daar stond ik dan op mijn slippertjes, ma zou gelijk hebben gezegd dat ik moest uitkijken dat ze niet op tenen gingen staan, maar hier maakte het niet uit.. zij waren duidelijk beter gewend aan ons dan ik aan hen. Dumbo was de leukste.. een jong mannetje van 2 jaar oud. Wat een boefje! Maar hij had nog niet echt door dr hij moest uitkijken voor ons en probeerde het voedsel te jatten. Hierna zijn we met ze in de rivier gaan zwemmen. We hebben ze geborsteld en zo vonden het heerlijk! En ik ook! Wat heb ik genoten van deze geweldige dieren!

Morgen vlieg ik dus naar Phuket waarna ik met de boot op een eilandje genaamd "Koh Yao Noi" een yoga retraite ga volgen voor 5 nachten. Dus ook 6 dagen van de radar.. Ik ben heel benieuwd wat het mij gaat brengen. In ieder geval rust op een klein en vrij onbekend eilandje omringt met stranden met genoeg boeken! En daar heb ik nu echt veel behoefte aan, dus dat gaat helemaal goed komen!

1. Frans:
    Die olifanten toch....
  2. Evy:
    30 juli 2017
    Leuk om te lezen dat het zo goed bevalt! En super gaaf dat je yoga gaat doen, sterkte met de spierpijn haha. Heel veel plezier nog!!
  3. Tantien:
    30 juli 2017
    Hallo Sanne. Wat `n leuk verhaal en wat maak je leuke dingen mee zeg. Geniet er van en ook zeker van de yoga retraite.
    Heel veel grtjs Ikke.
    Wij zijn vandaag terug gekomen van `n week Normandie. Geweldig was het.
  4. Elly Derkx:
    Hallo Sanne.
    Weer genoten van je mooie verhaal.,en jij van de olifanten.leuk hoor .
    Ook fijn lijkt mij op yoga retraite. Geniettttt.
    Liefs tante elly
  5. Esther:
    30 juli 2017
    Wat een zaligheid en ik zie je al staan op je slippers geniaal. Geniet de komende "off radar" dagen x es
  6. Mama:
    30 juli 2017
    ja schat ik denk dat het heel goed is even tot rust komen. Er komen zoveel mooie en spannende momenten op je af. Even rust!! Veel plezier en pas goed op jezelf. Liefs papa en mama
  7. Anny v d Broek:
    31 juli 2017
    Hoi Sanne. Geweldig om je verhalen te lezen, met die olifanten wat `n belevenis. en nu op yoga retraite. even wat anders .geniet van alles. liefs Tantan xxx
  8. Addy van Loon:
    1 augustus 2017
    Hoi Sanne wat kan jij gezellig vertellen,leukefoto's
    ik kijk uit naar je volgende verhalen.
    geniet groetjes tante Addy
  9. Lea:
    1 augustus 2017
    Heb je ook op een flot de rivier afgegaan Ik ben ook bij de olifanten geweest Ik had een paar kilo banaantjes gekocht maar binnen een minuut had een olifant ze gejat en slokte ze snel op Ik bleef verbaast achter. Erg leuk daar. Ik denk veel aan mijn vacantie terug als ik jou moole verhalen lees Bedankt daarvoor en nu nog de yoga ervaring. Geniet. Lea
  10. Selma:
    1 augustus 2017
    Oooh jaloers! Ik wil ook met de olifanten zwemmen! ;-)
  11. Marieke:
    2 augustus 2017
    Leuk verhaal weer sanne, ik ben heel benieuwd naar je retraite. Geniet ervan zou ik zeggen!
  12. José van Praagh:
    Weer 'n heerlijk verhaal om te lezen Sanne
    Geweldig met die olifanten
    Fijne yogaretraite, lekker ff uitrusten
    Dikke kussss van ons 2tjes
  13. Lianne:
    2 augustus 2017
    Hoi Sanne leuk dat ik ook mee kan lezen! Dat heeft tante Soos geregeld.
    Dat is weer even genieten. Daar ben ik ook geweest. Allemaal zo herkenbaar. Ga nog fijn genieten op Koh Yao Noi. Ik ben op Koh Samui geweest. En als afsluiter Hua-Hin. Mocht je nog tijd over hebben dan is dat een mooie afsluiter. Veel plezier nog. Geniet!!!!