Uluwatu.. laatste stop in Indonesië

18 augustus 2017 - Pecatu, Indonesië

Liep met de vorige blog een beetje achter, dus daarom zitten ze een beetje kort op elkaar. Maar zit nu weer op het vliegveld, klaar om naar Kuala Lumpur te gaan.. wat de laatste stop van mijn reis gaat zijn. Dat betekent dat dit het einde van Indonesië is.

Gevoelens gaan alle kanten op.. Dit is echt een geweldige reis, dus hoeft voor mij nog niet te eindigen, er is nog zoveel te doen en te zien. Plus 4 weken voor 2 van zulk mooie landen is ook eigenlijk veel te kort. Maar wat ga ik ook graag naar huis en kijk ik nu alweer uit naar mijn lieve hondjes en nog wat andere dingen!

Maar eerst nog Uluwatu.. Ik had geen idee waar ik heen moest, maar Lieke was zo enthousiast dat ik daar heen moest komen dat ik eigenlijk geen keus meer had. Daar aan gekomen begreep ik waarom zij mij er bij wilde hebben, want we zaten in de middle of nowwhere met ons hostel, niets te beleven. Toch was het ontzettend leuk!

Toen ik daar aan kwam bleek mijn timing perfect, want de taxi was onderweg om ons op te halen voor een geweldige mooie zonsondergang. Ik kon dus gelijk in stappen. Het restaurant was een sorrt beach club achtig.. die van het kaliber dat ik niet helemaal op mijn gemak was in mijn gewone reiskloffie en mijn biertje.. Maar vanaf een hoogte keken we uit op de zee met enorme golven en de zonsondergang fantastisch! Ook het eten was daar heerlijk, wel westers wat ik niet vaak gegeten heb. En daarna speelde nog een leuke reggea bandje. Vol met surf dudes. Top avond!

De volgende dag zijn we met zijn 3e en even met zijne 4e op pad geweest. Daarvoor hadden we scooters gehuurd. Robin was onze navigator en zat bij mij achterop. Eerst naar weer een tempel, was niets bijzonders aan, maar deze had een geweldig uitzicht! En apen! Maar ook deze waren een beetje agressief, en stolen zelfs zonnenbrillen. Snel door lopen dus.

Daarna zouden we lunche bij een ander restaurant met een mooi uitzicht, maar we bleken op het zelfde punt als gister avond uit te komen. Geen probleem want dat was ook schitterend. En nu lagen er een heel aantal surfers in het water, dus dat leek ons wel leuk om naar te kijken. Wat eigenlijk best saai bleek te zijn, want ze lagen daar een uur te liggen. Maar een suk of 5 hebben het uiteindelijk wel geprobeerd. Daarna naar een van de vele mooie stranden geweest. Bij deze kon je een beetje doorlopen, naar waar niet te veel mensen lagen. Wat een paradijs was dat! Dan vergeet je gewoon dat er steentjes liggen in het water en dus niet echt prettig voor je voeten, maar ook de kleine kwalletjes waren geen probleem meer.

De volgende stop zou een resort zijn met een kabelbaan en een mooi zwembad. Maar vanaf dat moment werkte onze navigator niet meer zo goed en raakte we compleet verdwaalt. Dus toen maar naar de volgende stop een leuk restaurantje, die bij aankomst volgens de navigator midden in een woonwijk lag, waar geen toerist te vinden was.. dus toen maar terug, wat het nog erger maakte, want de wegen hielden er mee op en we moesten via kuilen en gaten een weg zien te vinden. Wat heb ik gelachen! Was een leuke dag!

Vandaag de vlucht om 7 uur s ochtends gehad.. vandaar dat hij zo goedkoop was. Om 4 uur ging de wekker. De man van de hostel had zijn wekker gezet om voor mij een taxi te bellen! Hoe lief! In Kuala Lumpur heb ik 3 nachten en maandag vlieg ik weer terug.

Indonesië vond ik geweldig.. De meeste plekken waren wel vrij toeristisch en slecht bereikbaar, maar ik heb genoten van de zon, de heerlijke temperaturen en het lieve volk! Dus heb zoals ik al hoopte de love hier gevonden!

1. Mama:
    18 augustus 2017
    Hoi Schat. Ben benieuwd wat je in KL nog gaat beleven!!!
    Ik heb de rijbroek gekocht, ha ha!!!
    Zie je maandag!!!!
    Doeg!!!!
  2. Elly Derkx:
    18 augustus 2017
    Hoi Sanne. Nu begint het echt op te schieten hè. Toch nog genieten tot laatst toe. Ik weet niet precies wanneer je naar huis gaat, in ieder geval alvast een hele goeie terug reis en welkom thuis.
    liefs van ons 3tjes uit Achel
  3. Lianne:
    19 augustus 2017
    Hoi Sanne.
    Weer heerlijk genoten! Wat een ervaring he! Ik vind Azië ook erg leuk! Bedankt voor je leuke verhalen! Geniet nog van je laatste dagen en daarna een goede reis terug! Groetjesssss
  4. José van Praagh:
    19 augustus 2017
    Hoi Sanne, wat heb jij het leuk gehad zeg.
    'N hele ervaring. Geniet nog van die laatste dagen en hele goeie reis terug. Wat zullen je hondjes blij zijn jou weer te zien.
    Dikke kus van ons 2tjes
  5. Addy van Loon:
    20 augustus 2017
    Hoi Sanne
    Wat een nieuwe ervaringen heb je weer op gedaan, kun je lekker na genieten als je weer thuis bent. En natuurlijk weer thuis bij komen van alles wat voor indrukken je op gedaan hebt. Goede reis en liev e groetjes