Gili T en Ubud

17 augustus 2017 - Ubud, Indonesië

Weer een hoofdstuk af gesloten dus tijd voor een nieuw verhaal.

Het begon dat ik mij over liet halen door Lieke om met haar en Paulien mee te gaan snorkelen. Super tof, want ik kreeg geregeld dat de kapitein mij op mijn volgende eiland af zou zetten, want we gingen naar verschillende eilanden. Maar snorkelen.. da's een dingetje.. ik had het al wel eens gedaan, maar was het vergeten ofzo.. eerst die bril.. dat zette ik op en raakte al gelijk in paniek omdat ik niet meer door mijn neus kon halen. Geen idee of ik normaal wel door mijn neus adem haal, maar toen in ieder geval. En dan moest ik het water nog in.. na 5 minuten was ik helemaal kapot. Maar daarna kwam ik in een relaxte flow en was het heerlijk genieten. Wat leuk gekleurde visjes gezien, groetjes gedaan aan Memo en Dora, maar het gaafst was dat ik tussen de schildpadden he gezwommen. Wat een mooie beesten! Wat bewegen ze rustig en krachtig! Super!

Daarna dus af gezet op Gili T, hier had ik al eerder een nacht gehad en nu had ik gekozen voor een party hostel, waar ik mij beerpong ontgroening heb gehad.. wat natuurlijk verschrikkelijk ging want ik ben echt slecht met ballen. Maar gelukkig een stuk beter in Bier drinken! Daarna ook.. Ja ik ben oud en burgerlijk.. voor het eerst ben gaan stappen. Wat leuk.is dat de tijd daar een paar jaar heeft stil gestaan..

Daarna naar Ubud. De boot had flink vertraging, omdat de zee zo ruw was, dus ik had al genoeg reis tabletten op. Maar toen kwam het.. er kwam een boot aan en daar konden maar 41 mensen op. Eerst dacht ik wat maakt het uit op wat voor manier ik daar kom, maar koos er toch voor om te proberen om bij die 41 te zitten.. wie weet hoelang het anders had geduurd. S avonds kwam ik aan in Ubud.

Ik wilde graag naar Ubud vanwege de rijstvelden, dus bij aankomst gelijk een tour oor de volgende geboekt die daar heen ging. Wat een leuke dag was dat! Eerst naar een waterval, zo gaaf hoe krachtig dat water kan vallen! En het was daar ook heel mooi! Plus nu kon ik watervallen ook weer van mijn lijstje schrappen ;-) Daarna zijn we naar een tempel geweest, nummer zoveel, maar deze had een heilige bron. Super mooi, maar had stiekem gehoopt dat er verlamde mensen uit zouden lopen, maar helaaas.. in ieder geval niet toen ik er was. En daarna naar de rijstvelden.. wow! Zo gaaf! Wel mega toeristisch, dus ff wat verder door gelopen! We sloten af met een bezoek aan een koffie plantage. Waar ik over mijn principes heen ben gestopt en de verschillende koffies geprobeerd.. vies! Maar de theeen waren wel heerlijk, ideaal om de koffie mee weg te spoelen!

De dag erna heb ik weer een yoga les gevolgd in een centrum wat ontzettend bekend was. Het was ook erg druk daar al viel het bij mij wel mee omdat ik S ochtends was gegaan. En voordat ik ging ben ik nog naar de apen geweest. Dat was wel gaaf! Maar sommige zijn best agressief, dus heb ze niet gevoerd. Maar zag daar wel dat een meid gebeten werd. Die verzorgers hadden kattepulten om die dieren een beetje in toom te houden. En het stukje bos vond ik ook heel mooi, mega grote en oude bomen. Hierna een taxi genomen naar Uluwatu, om daar een paar dagen met Lieke op te trekken..

1. Tantien:
    Hee die Sanne.
    Wat `n belevenis weer, jij komt straks als je thuis bent niet uit gepraat volgens mij. Lijk me ook wel heel leuk om tussen de schilpadden te zwemmen. Nou geniet nog maar lekker en tot het volgende verhaal. Groet ikke.
  2. José van Praagh:
    Nou nou Sanne wat 'n belevenissen alweer
    Tof hoor . Veel plezier samen met je reisgenootje .
    Tot het volgende verhaal.
    Dikke kussss
    Ook van ome Jack
  3. Frans:
    17 augustus 2017
    Het is goed dat je het allemaal opschrijft Sanne.. thuis vergeet je toch weer die spannende details te vertellen ❤️
  4. Mama:
    17 augustus 2017
    Mooie verhalen weer. Het zit er nu bijna op, dus geniet nog maar van deze laatste dagen!!!!
    Liefs je mama
  5. Elly Derkx:
    17 augustus 2017
    Geweldig Sanne, wat je allemaal weer beleefd hebt.
    Geniet samen met je reis genootje. En....dubbel hard genieten, want als ik het goed begrijp is het einde al weer in zicht .
    Ik kijk weer uit naar je volgende blog
    groetjes van oom Gérard Ilse en tante elly
  6. Lianne:
    18 augustus 2017
    Geweldig! Genieten! Groetjes Lianne
  7. Anny v d Broek:
    18 augustus 2017
    Hoi Sanne weer prachtig om jouw verhalen te lezen. Ik heb ook alle foto`s nog eens terug gekeken, wat heb je het leuk gehad, misschien nog vriendschappen er aan over gehouden??????? Fijne tijd nog die je hebt en een goede reis terug. Liefs Tantan xxx